Honda Marine har ett stort sortiment av utombordsmotorer.

Vi har utombordare från 2,3 till 250 hästkrafter. Alla utombordare har  5 års garanti vid privat bruk samt 1 års garanti vid yrkesmässigt bruk. Välkommen till världens största motortillverkare!

honda katalog

c1
BF2.3En luftkyld, encylindrig 4-taktsmotor på 2,3 hästkrafter med kort eller lång rigg, ett utväxlingsförhållande på 2,42:1 och manuell rekylstart.
BF5
BF5 En luftkyld, encylindrig 4-taktsmotor på 50 hästkrafter med kort eller lång rigg, ett utväxlingsförhållande på 2,08:1 och manuell rekylstart.
BF8
BF8
En tvåcylindrig 4-taktsmotor på åtta hästkrafter med lång eller kort rigg, ett utväxlingsförhållande på 2,33:1 och elektrisk eller manuell start.
BF10
BF10En tvåcylindrig 4-taktsmotor på tio hästkrafter med lång eller kort rigg, ett utväxlingsförhållande på 2,33:1 och elektrisk eller manuell start.
BF15
BF15En tvåcylindrig 4-taktsmotor med 15 hästkrafter och PGM IG med en lång eller kort rigg, elektrisk eller manuell start.
BF20
BF20En tvåcylindrig 4-taktsmotor med 20 hästkrafter och PGM IG med en lång eller kort rigg, elektrisk eller manuell start.
BF30
BF30En trecylindrig 4-taktare på 30 hästkrafter med kort eller lång rigg, ett utväxlingsförhållande på 2,08 och elektrisk start.
BF40
BF40En trecylindrig 4-taktare på 40 hästkrafter med kort eller lång rigg, ett utväxlingsförhållande på 2,08:1 och elektrisk start.
BF50
BF50En trecylindrig 4-taktare på 50 hästkrafter med kort eller lång rigg, ett utväxlingsförhållande på 2,08:1 och elektrisk start.
BF60
BF60AEn trecylindrig 4-taktare på 60 hästkrafter med kort eller lång rigg, ett utväxlingsförhållande på 2,07:1 och elektrisk start.
BF80
BF80En fyrcylindrig 4-taktsmotor på 80 hästkrafter med kort eller lång rigg, ett utväxlingsförhållande på 2,33:1 och elektrisk start.
BF100
BF100En fyrcylindrig 4-taktsmotor på 100 hästkrafter med kort eller lång rigg, ett utväxlingsförhållande på 2,33:1 och elektrisk start.
BF115
BF115En fyrcylindrig 4-taktsmotor på 115 hästkrafter med dubbla överliggande kamaxlar, ett utväxlingsförhållande på 214:1 och elektrisk start.
BF135
BF135>En fyrcylindrig 4-taktsmotor på 135 hästkrafter med dubbla överliggande kamaxlar, ett utväxlingsförhållande på 214:1 och elektrisk start.
BF150
BF150En fyrcylindrig 4-taktsmotor på 150 hästkrafter med dubbla överliggande kamaxlar och VTEC™, ett utväxlingsförhållande på 214:1 och elektrisk start.
BF175
BF175En 175 hästkrafters, smidig fyrtakts V6-motor, med lång eller kort rigg, 1,86:1 utväxling och elektrisk start.
BF200
BF200 En 200 hästkrafters, smidig fyrtakts V6-motor, med lång eller kort rigg, 1,86:1 utväxling och elektrisk start.
BF225
BF225 En 225 hästkrafters, smidig fyrtakts V6-motor med VTEC™, med lång eller kort rigg, 1,86:1 utväxling och elektrisk start.
 BF250
BF250 En sexcylindrig 4-takts utombordsmotor på 250 hästkrafter med lång rigg. Utväxling på 2,00 och elektrisk start. 24 ventiler med VTEC™.

Honda utombordsmotorer teknisk lexikon.

BLAST (Boosted Low Speed Torque)

ECU förstärker vridmomentet genom att optimera den tillförda bränslemängden och tändinställningen vid snabba accelerationer på låga varvtal. Detta är unik Honda-teknik som väsentligt förbättrar accelerationsprestanda.

ECOmo (Economy Controlled Motor)

Denna funktion ger låg bränsleförbrukning med snål förbränning (Lean Burn). Det ger bränsleekonomi som är särskilt god vid marschfart.

NMEA2000

Olika elektroniska apparater för visning av motorinformation som är kompatibla med NMEA 2000 kan användas. NMEA (National Marine Electronic Association) har upprättat en enhetlig standard för digitalt datautbyte mellan olika marina elektroniska produkter.

Pendelrörelse-system

-Optimerad viktfördelning på svänghjulet ger mindre pendeleffekt
-Speciella monteringslägen absorberar vibrationer
-Ingen balansaxel behövs för att absorbera vibrationerna
-Gummiupphängningen är fast och håller emot tryck framåt/bakåt med fjädrar mjukt med i motorns pendelrörelse
Fördelar med pendelrörelse-systemet är:
-Mindre vibrationer i rorkulten och båten
-Viktminskningen gör motorn lättare 

PGM-FI (programmerad bränsleinsprutning)

Exakt bränsleinsprutningsstyrning via ECU (Electronic Control Unit) ger överlägsen förbränningskontroll, förbättrad bränsleekonomi och förbättrad startprestanda.

POWER THRUST

Power Thrust växelhus konfigureras för att optimera Honda utombordares prestanda och manövrering vid låg hastighet på tyngre båtar.

Särskild ytbehandlingsmetod, unik för Honda

Hondas unika ytbehandlingsmetod används för att öka hållbarheten. Fyra skikt påförs och ger kraftfullt skydd mot rost, korrosion från saltvatten, försämringar på grund av ultraviolett strålning och andra element.

Trollingkontroll

Variabel trolling kontroll är tillgängligt på utvalda utombordsmodeller (i steg om 50 rpm i tre steg från tomgångsvarvet) viket ger en perfekt kontroll på låga hastighteter vid fiske eller manövrering.

VAIS (Variabelt insugssystem)

VAIS ökar effekten på höga varvtal och ökar vridmomentet på låga varvtal genom att variera längden på insugsröret.

VTEC (Variabla ventillyft och ventiltider)

VTEC styr ventilernas öppningstid och öppningshöjd i enlighet med driftsförhållandena och genererar därmed på ett mjukt sätt stor kraft från låga till höga varvtal.

3-vägs kylning

Tre separata kylsystem med två termostater för en optimerad kylning av motorn. Detta resulterar i mer effekt, med exakt kylning och en motor med högre tillförlitlighet.

För exakta tekniska specifikationer, se Tekniska specifikationer för respektive modell.

Honda Garanti-5-ars        honda when reliability